FANDOM

Too bad!
Roku 18 Lose
This article is not completed or was introduced as a stub. Unfortunately, this article may have lack of information, vulgar interceptions, or unknown lyrics.
You can help Pop'n Music Wiki by expanding it.

I don't know what you're saying-Mimi
Fu-chan Icon
The chamomile of night needs its music comment, production information, and/or staff comments translated.

Lyrics

None.

Song Connections/Remixes

  • A re-arranged long version of The chamomile of night, titled The chamomile of night 〜velvet mix〜, can be found on the V-RARE SOUND TRACK 6 CD.

Trivia

  • The chamomile of night marks Hideyuki Suzuki's debut in BEMANI.
  • The chamomile of night's charts were made by Tatsuya Mizuno himself.

Music Comment

It's a little adult '80s jazzy crossover instrumental number!

Song Production Information[1]

SUZUKKI

すずっきです。
この曲、作る前が一番悩みましたねえ。最初に「できればポップンらしくない曲を」との依頼で 曲を書き始めたのですが、ポップンってもはや、ないものはない!ってくらい、 いろんなジャンルがあるよね。いったいポップンらしくない曲ってなんだろう?? あれやこれやいろいろ考えてたのだけど、良く分からないウチに気が付いたら、 こんなのができちゃったって感じかな。ホントいうと。 ただ、私はスタッフの中でもそう若い方でもないので、若さで勝負はできないな、 という自覚はあって何となく大人っぽいのを作ってみよっかな?とは思ってたんだけど。 でも、こういう曲って仕事で書く機会って、あんまりなかったんですよね。
以前から書きたかったジャンルなので、ちょっと満足してます。

ota2

長いジャンル名ですね。そしてアダルトなだけに大人の色気ムンムンです。
作ったのも見た目が実齢より幾分か大人っぽい『SUZUKKI』さん(♂)です。
ポップン初登場!いぇい!
何を隠そうSUZUKKIさんは家庭用ポップンのサウンドプロデューサー(偉い人)であります。
ポップンが大好きな奥様に「偉ぶってばかりいないであなたも一曲くらい作りなさいよっ!」と 言われて今回のデビューに至ったと聞いています。(違うの?)
今回この曲を部分的にアレンジさせて頂くにあたって、自分自身久々にSUZUKKIさんの作られた曲を聴くことになったのですが、「やはりSUZUKKIさんは偉大だった」と言う事実を 改めて認識することになりました。 イントロでパンを振る「ビビビビ…」ってシンセの音がツボです。

おわり

HayaP

ほぼ10年ぶり位に一生懸命ストラト弾きました。
いやぁ…あまりにコードが難しくて泣きそうになったよ。

Difficulty & Notecounts[2]

pop'n music difficulty rated from 1 to 43 through pop'n music 20 fantasia.

5 N H EX N H
Notecounts 142 236 425 - 315 417
pop'n music 8 CS 7 14 26 - 14 22

Gallery

Videos

ADULT CONTEMPORARY 「The chamomile of night」

Game Size

ADULT CONTEMPORARY 「The chamomile of night 〜velvet mix〜」

Long Version

References